Siapa Sangka Pondan Ini Dah Berubah Menjadi Lelaki Sado

Tidak dapat disangkal lagi menarik untuk melihat bagaimana seseorang benar-benar boleh berubah menjadi seseorang yang berbeza dengan cara dia melihat melalui akil baligh.

Sesetengah orang akan merasakan perubahan sifat-sifat fizikal mereka, sementara yang lain, selain perubahan pada penampilan luar mereka, tiba-tiba boleh berubah hati.

Memang, ia bukanlah satu perkara yang baik dan diterima masyarakat. Namun, seseorang itu kalau nak berubah, tiada siapa dapat menghalangnya.

Memiliki tubuh badan sasa atau sado adalah menjadi idaman bagi setiap lelaki. Dan siapa sangka jejaka berbadan sado dari Filipina ini dahulunya pernah melalui detik hitam apabila mengalami fasa kecelaruan identiti.

 

 

Seorang pemuda tertentu, bernama Arnie Quiambao, sedang membuat gelombang di internet selepas gambarnya muncul di media sosial.

Puberty Hits, halaman Facebook yang didedikasikan untuk para netizens yang ingin berkongsi kisah akil baligh mereka, baru-baru ini memuatkan beberapa gambar Arnie yang mengejutkan berubah dari seorang budak lelaki kepada budak perempuan, kemudian kepada seorang lelaki yang sebenar.

 

 

Dilahirkan sebagai seorang lelaki sejati, namun lama-kelamaan minatnya lebih ke arah bersifat perempuan. Pada usia remajanya, beliau tekad untuk ubah penampilan lelakinya menjadi seorang maknyah atau lebih dikenali sebagai pondan.

 

 

Menyedari akan perubahannya yang menjadi perhatian dan kecaman orang ramai, beliau akhirnya kembali ke pangkal jalan dan inilah penampilan terbarunya.

Foto-fotonya mendapat reaksi bercampur-campur dari netizens. Ada yang tidak percaya betapa akil baligh boleh memukulnya dua kali; Kata sekurang-kurangnya, dia dapat mencuba segala kemungkinan yang dia fikir akan menjadi, dan akhirnya menyedari apa yang sebenarnya dia inginkan.

 

Selain itu, yang lain mengkritik transformasinya sebagai melelahkan kerana mereka bingung mengenai apa yang sebenarnya dia mahu menjadi dalam hidup. Walau bagaimanapun, ada orang yang memuji dia kerana berdiri sendiri dan akhirnya dapat memutuskan apa yang dia rasa dan berfikir adalah yang terbaik yang pernah dilakukannya sepanjang hidupnya – dan itu akhirnya mendapat kebahagiaan sejati.

Cair tak tengok? Penampilannya kali ini tampil lebih maskulin dan sado! Sebuah transformasi yang berjaya dan menginspirasikan ramai orang. Mesti anda terkesima bukan?

Sumber: hangat

Lelaki Kongsi Kisah Berubah Dari Pondan Ke Lelaki Sejati. Dia Didatangi Oleh Seorang Benggali Dan… | Bila hidayah Allah mula mengetuk pintu hati, siapa saja boleh berubah. Itulah yang dialami seorang bekas pondan ini. Dia yang dikenali sebagai cikgu jefferi membuat satu siaran langsung di Facebook bertujuan untuk memohon maaf dan juga menceritakan kisah penghijrahannya dari seorang pondan kepada seorang lelaki sejati dan berharap ianya dapat dijadikan pedoman.

Difahamkan, pemilik akaun Cikgu Jefferi itu juga merupakan pengasas kepada SB SuperBeauty.

Dengan kapsyen “PENDEDAHAN BERANI…PONDAN PULANG KEPANGKAL JALAN…PEDOMAN DAN MAAF DARI SAYA PENGASAS SB SUPERBEAUTY..😂😂😂😂😂😂” siaran langsung itu menarik perhatian pengguna media sosial.Menurut Cikgu Jefferi juga, siaran langsung yang dibuat itu juga bertepatan dengan hari genap 8 tahun ibunya meninggal dunia.

“(Ketika) Arwah ibu saya hidup, dia selalu tanya saya: Kenapa engkau jadi macam ni. Mak lahirkan lelaki, kenapa jadi perempuan.” cerita Cikgu Jefferi.

“Rahsia saya ada kekuatan dan diberi oleh Allah untuk balik ke pangkal jalan adalah kerana solat.” cerita Cikgu Jefferi.”  Menerangkan lanjut tentang kisahnya, Cikgu Jefferi berkata satu hari dia didatangi oleh seorang Benggali. ikuti cerita didatangi benggali dari beliau :

https://m.facebook.com/sbsuperbeautyhq/videos/1749833438649099/

Sumber: Sumber: hangat