“Sayang sangat ke anak tiri, nafkah anak tertunggak”-Selepas tuIarkan drama doktor cvrang, bekas isteri ungkit kisah 11 tahun lalu libatkan keluarga diri sendiri

SELEPAS kejadian seorang pemuda membeIasah seorang doktor kec0h di media s0sial, timbul pula cerita kurang enak mengaitkan bapa tirinya pemuda tersebut yang dikenali sebagai Shah.

Umum mengetahui lelaki berusia 37 tahun itu merakam kejadian kekec0han di sebuah klinik di Bandar Baru Bangi, lokasi tempat kerja doktor yang did4kwa mempunyai hubungan suIit dengan isteri anak tirinya itu, petang Jumaat lalu.

Beberapa hari selepas 1nsiden itu tvlar, timbul ‘drama’ baharu apabila seorang wanita menerusi satu posting di F4ce0ook mend4kwa Shah mengabaikan nafkah anaknya selama 11 tahun.

“Jadi siapa-siapa yang boleh sampaikan pada tukang rakam video vir4l doktor kena pukuI tu, kau claim kau tu bapak tiri si Aiman tu kan, pesan skit kat dia, anak tiri bukan main kau backup siap sokong lagi anak tiri kau pukuI orang ye?

“Sayang sangat ke anak tiri. Tapi nafkah anak-anak sendiri yang dah 11 tahun tertunggak ni, kau pura-pura m4ti ye? Ha betul la tu. Si tukang rakam video tulah ex Kak Yoi. Cakap kat dia tolong sedar diri sikit. Bukan masa lagi dah nak acah-acah hero,” demikian menurut posting itu.

Posting tersebut menjadi tuIar sehingga ramai bertanya sendiri kepada Shah mengenai kesahihan d4kwaan itu.

Shah ketika dihubungi mStar berkata dia mengakui sudah bercer4i pada 2008 dengan seorang wanita bernama Kak Yoi.

“Saya memang dah bercer4i dengan bekas isteri pada 2008. Kiranya isv ni dah lama settle. Kami OK dah berlapang dada… dah move on pun sebab perkara ni dah lama.

“Saya berkahwin semula pun selepas empat tahun saya dan bekas isteri bercer4i. Saya pun pelik kenapa dia tiba-tiba post macam tu. Saya pun tak tahu apa niat dia,” katanya yang mempunyai tiga orang anak bersama bekas isterinya itu.

Mengenai tuntutan nafkah yang tertunggak, Shah berkata tidak timbul soal itu selepas kedua-dua pihak bersetuju tidak membuat sebarang tuntutan di m4hkamah sy4riah.

“Isv nafkah kalau ada tuntutan mesti kena bayar (duit nafkah) tapi kedua-dua pihak setuju tidak buat sebarang tuntutan.

“Cuma saya agak terkilan apabila bekas isteri tidak benarkan keluarga jumpa anak selama 11 tahun.

“Mak saya yang rindukan cucu-cucu dia pun tak dapat dapat nak jumpa mereka sampailah hari dia meninggaI” katanya.

Susulan posting itu, Shah turut dikec4m netzen yang menyifatkan perkara itu sebagai hukvm karma di atas perbuatannya menyebarkan video hubungan suIit isteri kepada anak tirinya, Aiman.

Shah bagaimanapun enggan ambil pusing kec4man netzen kerana sudah lali dengan perkara itu.

“Biarlah orang nak kec4m. Saya jenis tak kisah. Ada netzen cakap saya tinggal bini sebab nak kahwin janda kaya. Kami dulu naik skuter Karisma je kot.

“Sekarang ni je Alhamdulillah senang sikit. Ada rumah, ada kereta dua tiga biji, ada produk dan kedai sendiri,” katanya.

Pada masa sama, Shah berkata dia bukan sengaja mahu mensens4sikan masalah rumah tangga anak tirinya itu tetapi mend4kwa berbuat demikian atas permintaan Aiman.

“Saya vir4l pun atas permintaan Aiman sendiri. Dia rasa dia maIu. Aiman tahan dah lapan bulan.

“Dia tak beritahu kami. Lagi dua minggu dia nak balik dari Dubai barulah dia ceritakan segalanya,” katanya.

Terdahulu, Shah ditah4n p0lis pada Ahad bagi membantu siassatan kes pukuI doktor berkenaan.

Aiman direm4n selama sehari sehingga Isnin manakala Shah dibebaskan selepas permohonan terhadapnya ditolak pihak m4hkamah.

Sumber mstar