Punca pergaduhan Pemandu bas gaduh dengan seorang lelaki OKU telah dikenal pasti

 

Kerjaya sebagai pemandu bas memang banyak pancarobanya. Menjadi seorang pemandu, keselamatan di atas jalan raya adalah menjadi  keutamaan bagi pemandu bas, kerana ia adalah tanggungjawab  untuk memastikan keselamatan kesemua penumpang.

Tapi lain pula yang berlaku dengan pemandu bas ini.  Tular sebuah video pergaduhan antara pemandu bas dengan seorang lelaki OKU ditepi jalan. Mengikut maklumat awal, punca pergaduhan disebabkan Pemandu bas memapndu dalam keadaan bahaya serta memotong dengan bahaya sebuah kereta yg dipandu oleh seorang lelaki OKU

VIDEO:

Pemandu bas pandu dlm keadaan bahaya serta memotong dengan bahaya sebuah kereta yg dipandu oleh seorg lelaki OKU

Posted by Azhar Panter on Wednesday, 7 November 2018

Berikut reaksi dari netizan: 

“vavi tol dia ni… cube ko tolak org sma mcm ko tu sama lawan sama bsar tgok ko dok mana”

“Apa la si bisu ni dok tolak2 nk ajk gadoh pulak…susah kalau tak reti bebincang ni…”

“hahaaa .. silap oku kau potong .. kene yg jenis mcm ni bru ade akal”

“Lau cam ni smpi bila nk setel dh la oku.. Igatkn keta dia dh rmuk truk x ada ksan pun.. Dh la pakai vova ja pun.. Npak cam x leh nk tolok ansur lnsung ni. Agaknyala bkan setakat bisu je ni adasaalah mentel ada kacau skit. Nape x cal polis je dtang.. Lau dh x pahm bahasa..”

“Aku jadi geram plok kat india bisu… Ntah ape dia nak? Pergi balai bodo klu tk puas hati.. Kau tarik2 driver bus tu.. Bkan dia paham pon.. Ape lah bodo oku. Nak duit la tu.. Mule drama tamil..”

“Belum kena langgar gitu sekali.. Tk padan bisu.. Duk tarik2 orng.. Klu tak bisu tak tau lah..”

“Mula2 nak duit…pasal ada isyarat duit yg dia buat…pastu ajak pi balai nk pulak snap ic atau lesen dreba bus…mcm2 bukan kne langgar pon tak puas hati lebih india nii…dreba bus bukan takut tpi dh dirakam takut jdi hal lain langsung tak nak tolak ansur…dia nak pau duit je sebenar ny”

Video Detik2 Cemas 33 orang m4ut ketika bas membawa Kakitangan Universiti jatuh ke dalam Gaung

Sekurang-kurangnya 33 orang terbun4h dalam kemalangan jalan raya yang buruk pada 28 Julai di Maharashtra, Barat Daya India.

Menurut pihak berkuasa tempatan, kejadian itu berlaku apabila sebuah bas yang membawa 34 penumpang terhumban ke dalam gaung di pinggir jalan.

Bas itu pada mulanya mengambil kakitangan dari Universiti Pertanian Dapoli menuju ke Gunung Mahabaleshwar untuk berkelah. Berikutan kejadian itu, hanya seorang sahaja penumpang yang terselamat dalam kejadian itu.

Image result for India: 33 people died as the bus carrying university staffs fell into deep gorge

Polis memaklumkan bahawa kawasan pergunungan yang licin kerana hujan lebat yang berpanjangan adalah salah satu punca kemalangan itu. Operasi menyelamat masih dijalankan dan sehingga kini masih diteruskan. dengan bantuan pelbagai pihak. Untuk rekod,  kemalangan jalan raya sering kali berlaku di India dengan lebih daripada 150,000 orang terbun4h setiap tahun dan faktor penyumbang kepada bencana ini adalah disebabkan oleh keadaan jalan raya yang sangat teruk, kenderaan tidak diselenggara dengan baik dan sikap pemandu itu sendiri.

Bulan lalu, kemalangan jalan raya yang serius telah berlaku di Gunung Himalaya di Utara India. Sebuah bas itu yang padat dengan penumpang telah jatuh ke dalam gaung yang mengorbankan 48 orang dan menyebabkan beberapa yang lain cedera.

Sumber: Feedy TV

diterjemah oleh : theexpressviral.com