Hidup berjauhan, suami pulang untuk lepas rindu tapi meninggaI dunia ketika tidur disisi isteri

Setiap yang hidup pasti merasai kematian. Mereka yang masih hidup hendaklah redha dan pasrah dengan ketentuan jika berhadapan dengan pemergiaan orang yang disayangi.

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Rosheila, dia telah membuat satu nukilan panjang menceritakan perihal suaminya yang baru sahaja meninggaIdunia.

Menurutnya, sepanjang mereka berkenalan dari tahun 2009, berkahwin pada 2015 dan sehingga kini, mereka tidak pernah tinggal di suatu tempat yang sama.

Namun, apabila suaminya pulang selepas menjalinkan hubungan jarrak jauh atas urusan kerja, lelaki itu pula dijemput Illahi.

Rosheila telah menceritakan detik-detik bagaimana suaminya tiba-tiba mengalami sessak nafas dan menyebabkan dia paniik kerana suaminya sebelum ini sihat dan melayannya seperti biasa. Suami Rosheila telah dikejarkan di bahagian keccemasan Hospital Saratok.

Walau bagaimanapun, tuhan lebih menyayangi suaminya. Dia telah dilaporkan meninggaI dunia dan hal tersebut disampaikan oleh bapa mertuanya sendiri selepas Rosheila pergi ke tandas bagi mengambil wuduk untuk menenangkan kegussarannya.

Walaupun sedar bahawa cinta dan sayang terhadap suami masih menebaI, wanita itu telah pun redha atas pemergian suami tercinta.

Selepas beberapa hari perasaan sedih menyelubungi diri, pada hari ke-10 pemergiaan arwwah, dia mulai sedar bahawa setiap yang bernyawwa pasti akan meninggaI dunia.

Sehubungan dengan itu, perkongsian yang dibuat oleh wanita tersebut telah mendapat pebagai maklum balas daripada warganet. Rata-rata berasa sayu dan simpati atas pemergiaan suaminya.

Mereka turut mendoakan agar roh allahyarham ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan Rosheila terus bersabar atas dugaan Allah S.W.T ini.

Sumber : Riko Minoru Nama Kami